Q?Ce inseamna Chiptuning?
A.

Chiptuning-ul reprezinta optimizarea softului din calculatorul de injectie utilizat in toate motoarele moderne.
Aceasta operatiune presupune citirea cu ajutorul unei interfete speciale (prin intermediul mufei OBD) a softului stocat in ECU(Electronic Control Unit) , modificarea acestuia si rescrierea noilor parametri.

Q?Cu cat poate creste puterea si cuplul prin Chiptuning?
A.

Castigul de putere difera in functie de masina si motorizare. Ca regula generala, cresterea de putere se situeaza intre 20 si  35% pentru motoarele turbo (diesel si benzina) si  intre 5 si 12% pentru motoarele aspirate.

Pentru a afla valorile exacte pentru masina Dvs. va rugam sa consultati pagina ‘Modele si Preturi’.

Q?Ce se intampla cu consumul?
A.

Aceasta depinde foarte mult de stilul de condus al fiecaruia. Din experienta, in urma procesului de optimizare a softului va duce la o o reducere a consumului de combustibil de aproximativ 0.3 – 0.8 litri / 100km.

Q?Cum decurge si cat dureaza procesul de Chiptuning?
A.

Practic, operatiunea de Chiptuning are loc in 4 etape:

1. Prin mufa OBD se citeste, cu ajutorul unei interfete speciale soft-ul original al masini.
2. Softul citit se modifica pe loc sau, dupa caz, se trimite la partenerii nostrii din Italia. Procesul de modificare a soft-ului  dureaza in medie 1-1.5 ore.
3. Se rescrie in ECU softul optimizat.
4. Se testeaza masina si eventual se reajusteaza softul pana cand clientul se declara 100% multumit.

Q?Ce se intampla cu softul original?
A.

Intotdeauna softul original este in baza noastra de date si este inmanat clientului prin email sau pe CD. La cerere firma noastra va poate rescrie pe masina softul original.

Q?Va fi afectata fiabilitatea motorului?
A.

Nu. Fiecare motor a fost proiectat de catre fabricant cu o marja de siguranta. In acelasi brand un anumit motor va fi disponibil in variante diferite de putere, diferenta constand doar in softul de injectie diferit.  Daca Chiptuning-ul este facut respectand tolerantele gandite de fabricantul autoturismului acesta nu va afecta in nici un fel fiabilitatea motorului.  La cerere se poate face si o optimizare depasind limita de fiabilitate pe termen lung dar astfel de modificare nu este destinata utilizarii zi de zi .

Q?Filtru de particule DPF/FAP este afectat in urma procesului de Chiptuning?
A.

In cazul in care masina Dvs. este echipata cu filtru de particule DPF/FAP vom tine cont de acest lucru in procesul de optimizare a softului astfel incat sa nu fie afectata durata de viata a filtrului de particule iar intervalele de regenerare sa ramana neschimbate.

Q?Powerbox vs. Chiptuning, ce sa aleg?
A.

Unii spun ca Powerbox-ul e mai bun, altii sustin ca, din contra, Chiptuning-ul este alegerea potrivita. Pana la urma care este adevarul?
Pentru a raspunde la aceasta intrebare trebuie sa enumeram avantajele (si bineinteles dezavantajele) Powerbox-ului si ale Chiptuning-ului.

Avantaje Chiptuning fata de Powerbox.

1. O data scris pe masina softul optimizat prin Chiptuning nu se poate defecta, spre deosebire de Powerbox care, datorita componentelor hardware care il alcatuiesc este supus uzurii fizice.

2. Prin chiptuning sunt optimizati toti parametrii importanti ai motorului (cantitatea de combustibil injectata, avansul, timpul de deschidere al injectoarelor, presiunea turbu, presiunea rail, limitatorul de cuplu, etc). In medie se modifica 20-40 harti diferite pentru a se ajunge la rezultatul dorit.  Toate modificarile facute sunt correlate, astfel incat randamentul motorului sa fie adus la parametrii optimi. In plus, prin Chiptuning se poate  realiza un soft personalizat, tinand cont de cerintele specific ale clientului.

3. Powerbox-urile nu fac altceva decat sa pacalesca ECU prin modificarea voltajului primit de la diferiti senzori cu scopul de a injecta o cantitate mai mare de combustibil. Pacat ca aceasta ceilalti parametric importanti pentru corecta functionare a motorului (avans, AFR, presiune turbo, limitator de cuplu) raman cei initiali…

4. Prin chiptuning cresterea de putere de multe ori este dubla fata un powerbox si mai putin daunatoare; exemplul cel mai concludent este dat de powerbox-urile pentru motoarele common rail care altereaza semnalul primit de la sensorul de presiune in rampa, facand astfel ECU sa creada ca presiunea este mult mai mica decat in realitate. ECU comanda o presiune rail mai mare si in acest fel cantitatea de motorina injectata creste. Testele facute pe bancurile de masurare a puterii au demonstrate ca, in cazul unui motor 1.9 mjet de 150cv, pentru o crestere cu 10cv a puterii modificand doar presiunea rail este nevoie de 200 bari in plus. La un calcul simplu ajungem la concluzia ca pentru a castiga 25cv, atat cat promit majoritatea powerbox-urilor pentru acest motor este nevoie de o crestere a presiunii cu aprox 500 bari!! Prin comparative, aceeasi crestere de putere se poate obtine prin Chiptuning pastrand presiunea originala (1600 bari).

Avantaje Powerbox fata de Chiptuning.

1. Softul optimizat pentru o masina nu se poate muta de pe masina pe alta (chiar daca este vorba de acelasi motor), fiecare ECUare numar Hardware si Software diferit.
In schimb powerboxul se poate muta de pe o masina pe alta daca motorul, ECU si mufele sunt la fel.

2. Powerbox-urile se pot monta si pe unele masini pe care din motive tehnice nu se poate efectua operatiunea de Chiptuning.