Toate autoturismele moderne sunt dotate cu unitati de comanda, denumite pe scurt ECU (Electronic Central Unit). Pe masura ce tehnologia avanseaza, pe un autotrism gasim montate din ce in mai multe ECU: pentru gestiuena sistemului de injectie, pentru gestiunea sistemului de franare (inclusiv ABS, ESP si alte electronice care contribuie la marirea sigurantei in trafic) , pentru airbag-uri, pentru sitemul de climatizare automata samd.

Rolul acestor unitati de comanda este in primul rand de a monitoriza diversi parametri prin intermediul senzorilor si de a converti informatiile primite in asa fel incat, cu ajutorul unor algoritmi stocati in hartile continute in ECU, calculeaza modul in care sistemul trebuie sa functioneze in parametrii optimi si transmite comenzile catre componentele mecanice (injectoare, pompa rail, sistemul de actionare a geometriei variabile a turbinei, etc.)

In ce consta procesul de diagnoza?

In momentul in care una din componentele care contribuie la functionarea in parametrii normali ai motorului nu mai functioneaza in limitele de tolerante stocate in ECU, se genereaza un cod de eroare, numit pe scurt DTC (Diagnostic Trouble Codes). Acest cod se poate citi cu un instrument de diagnoza (numit de obicei tester) si astfel mecanicul poate intelege mult mai usor ce este in neregula. Sa presupunem ca eroarea citita in memoria ECU a unei masini este P028 – Turbocharger Boost Sensor (A) Circ High Input. Asta inseamna ca la un moment dat senzorul care citeste presiunea turbo a inregistrat o valoare mai mare decat limita maxima considerata normala de catre ECU, iar mecanicul reuseste astfel sa localizeze problema si sa verifice corecta functionare a tot ceea ce tine de turbina (geometrie variabila, senzor MAP, etc.)

Procesul de diagnoza poate fi mult mai dificil insa atunci cand nu in ECU nu este stocat nici un cod de eroare, dar totusi masina nu merge cum ar trebui. In cazul acesta se recurge la asa numitul procedeu de ‘logare’ a parametrilor. Ce inseamna asta? In mers, de obicei in treapta a III-a, se accelereaza cu pedala la fund incepand e la 1800 rpm pana la 4000-4500 rpm, timpi in care pentru fiecare parametru monitorizat se inregistreaza valorile cerute de catre ECU si cele efective inregistrare, metoda prin care se pot determina cauzele problemei investigate (spre exemplu un debitmetru care nu mai functioneaza in parametrii normali).

Ce va ofera Squadra Corse?

Pentru toate automobilele din gama  Alfa Romeo/Fiat/Lancia oferim efectuam diagnoza cu tester dedicat tester cu ajutorul caruia asiguram servicii de:

- Scanare auto: identificare a codurilor de eroare (DTC) si explicare detaliata a acestora;
- Stergerea codurilor de eroare prezente in memoria ECU;
- Diagnosticare parametrii de functionare (logare): inregistrarea si compararea valorilor de functionare a diversilor parametrii ai motorului (debitmetru, turbina, dpf, injectoare) cu valorile stabilite de catre constructor; masurarea se face atat pe loc, cat si in mers atunci cand este cazul;
- Testare componente: testare functionala a unor componente electromecanice (actuatori): clapeta admisie, EGR, valva Pierburg.);
- Resetare parametrii: readucerea la zero a intervalelor de schimb de ulei, sau de inspectie (service), dupa efectuarea fizica a acestora;

Comments are closed.